Люис Хамилтън смята, че системата за сигурност halo ("ореол") е спасила живота му в катастрофата с Макс Верстапен в Гран при на Италия. Двамата се удариха на "Монца", а болидът на "Ред бул" се качи върху този на "Мерцедес", като задната му дясна гума беше почти на главата на Хамилтън. "Ореолът" обаче удържа тежестта на 750-килограмовата кола и до сериозна контузия не се стигна.

Хамилтън призна, че има болки във врата и ще трябва да бъде прегледан от лекарите.

"Чувствам се голям късметлия. Слава Богу, че "ореолът" ме спаси, спаси ми врата. Толкова съм благодарен, че още съм тук. Не мисля, че някога съм бил удрян по главата от кола. Това е доста голям шок за мен", каза шампионът.

Първоначално той беше против въвеждането на halo, а преди три години го нарече "най-лошо изглеждащата модификация в историята".

Верстапен беше наказан с три места на стартовата решетка за следващото състезание за Гран при на Русия на 26 септември, а стюардите прецениха, че той има основна вина за сблъсъка. "Гордея се със стюардите. Това решение създава прецедент и е важно за нас, за сигурността на пилотите, че има правила", каза Хамилтън.

Той критикува Верстапен заради това, че "просто си е тръгнал", без да провери дали съперникът му е добре. "Когато стават такива инциденти, първото нещо е да провериш дали човекът, с когото си се ударил, е добре", каза още Хамилтън.

Верстапен не е съгласен с решението на стюардите: "Не съм напълно съгласен, защото вярвам, че това беше състезателен инцидент."

Директорът на състезанията Майкъл Маси обясни, че наказанието е наложено по две основни причини.

"Стюардите смятат, че Люис вече е взел завоя, а другият елемент е, че Макс имаше други опции, видяхме няколко пъти как други пилоти в подобна ситуация излизат от пистата и се връщат след това. Така че комбинацията от двете доведе до решението, че Макс е с основната вина. Не е изцяло негова, но той има по-голяма вина от Люис в случая", каза Маси.


Двамата пилоти трябваше да дадат обяснения пред стюардите, а пред медиите разбираемо се обвиниха взаимно за сблъсъка, който е втори между тях след този на "Силвърстоун". Тогава Верстапен отпадна, Хамилтън беше наказан с десет секунди, но въпреки това спечели състезанието.

Според Верстапен Хамилтън не му е оставил достатъчно място на "Монца".

"Не очаквах да продължи да ме притиска още и още, защото не му се налагаше. Той ме избутваше до степен, че нямаше къде да отида. Трябва двама души да работят заедно, за да се мине през завой, а ние се борихме за позиция. За съжаление се бутнахме. Ако единият човек не иска да работи с другия, какво да направим", каза Верстапен.

Хамилтън заяви, че Верстапен е трябвало да отстъпи. Директорът на "Мерцедес" Тото Волф директно обвини пилота на "Ред бул" в "тактически фаул", тъй като англичанинът взе предимство след лошо спиране в бокса на Верстапен.

"Във футбола на това се казва тактически фаул. Той знаеше, че ако Люис остане отпред, това вероятно щеше да е победа. Ако не реагираме по правилния начин, това ще продължи. На "Силвърстоун" се удариха с висока скорост, сега едната кола се качи върху другата и върху главата на Люис, колко далеч може да стигнем? Може би следващия път ще има катастрофа на висока скорост, в която едната кола ще се качи върху другата", коментира Волф.

Директорът на "Ред бул" Кристиан Хорнър каза, че случилото се е състезателен инцидент, и беше на мнение, че наказания не трябва да има.

Дневник