Работна среща със земеделските производители, директорите на „Напоителни системи“ и ОД „Земеделие“ инж. Дамян Гашпаров и Борислав Георгиев проведе днес областният управител Владимир Йолов и заместникът му Николай Колев. На срещата бяха обсъдени основните проблеми във връзка с новия поливен сезон в областта, готовността на "Напоителни системи за водоподаване в кратки срокове и състоянието и необходимостта от ремонти на основния канал. Това съобщиха от пресцентъра на Областна администрация.

От „Напоителни системи“ увериха, че е започнала подготовката на съоръженията за поливния сезон, който се очаква да стартира към 11 април, както и предстои да бъдат извършени частични рехабилитации, за да се предотвратят аварии. Въпреки, че към момента в яз. „Тича“ има достатъчно вода за осигуряване на поливния сезон от дружеството отчитат, още, че за състоянието на основния напоителен канал проекти за ремонти са се правили повече от 20 г., но до сега средства не се отпускани. И сега дружеството има готовност с проект за рехабилитация и при възможност ще кандидатства за финансиране.

Областният управител препоръча с цел намаляване на загубите в поливното земеделие да се създаде по-добра координация между земеделските производители, кметовете на населени места и „Напоителни системи“, както и да бъдат осигурени дежурни технически екипи при аварии през почивните дни, а при необходимост да се търси и възможност за съдействие от екипи на ВиК.

Областният управител уведоми производителите, че предстои да бъде изготвена карта на региона за проучване потребностите от напояване, схема на сегашното състояние на напоителните канали, необходимостта от възстановяване на системите и изграждане на нови съоръжения, след което ще се търсят начини за поетапно финансиране за възстановяване и модернизация на системата за напояване в региона.

По-рано днес  Владимир Йолов проведе среща с местните представители на Басейнова дирекция „Черноморски район“, ИАРА и „Напоителни системи“. Обсъдени са били текущи въпроси и по-добра координация в съвместната им работа с Областна администрация.

ШУМ.БГ