Благодарение на компания от Южна Калифорния пържените картофи и лучените кръгчета в заведенията за бързо хранене стават високотехнологични.

Miso Robotics Inc в Пасадена започна да пуска на пазара своя робот Flippy 2, който автоматизира процеса на пържене на картофи, лук и други храни, предава Ройтерс.

Голяма роботизирана ръка, подобна на тези в автомобилните заводи, изважда замразени пържени картофи и други храни от фризера, потапя ги в горещо олио, след което поставя готовия за сервиране продукт в тава.

Flippy 2 може да приготвя няколко ястия по различни рецепти едновременно, като намалява нуждата от персонал за кетъринг и, както казва Miso, ускорява доставката на поръчки.

"Когато поръчката постъпи чрез системата на ресторанта, тя автоматично изпраща инструкциите към Flippy", казва в интервю главният изпълнителен директор на Miso Майк Бел.

"Той го прави по-бързо или по-точно, по-надеждно и по-щастливо, отколкото повечето хора го правят", добави Бел.

Miso заяви, че разработката на Flippy е отнела пет години и наскоро го е пуснала в търговската мрежа.

Името на робота идва от Flippy, по-ранен робот, създаден да обръща бургери. Но след като екипът на Miso завършил тази машина, те осъзнали, че на станцията за пържене е много по-натоваренo, особено късно вечер.

Бел казва, че Flippy 2 прави фурор - първият път

"Когато поставим робот в даден обект, клиентите, които идват и поръчват, правят снимки, видеоклипове, задават куп въпроси. А когато дойдат втори път, сякаш дори не го забелязват, просто го приемат за даденост", казва той.

Инженерите на Miso могат да наблюдават работата на роботите Flippy 2 в реално време на голям екран, което им дава възможност да помагат при отстраняването на възникнали проблеми. Редица ресторантски вериги са приели роботизирания фритюрник, включително Jack in the Box в Сан Диего, White Castle в Средния Запад и CaliBurger на Западното крайбрежие, казва Бел.

Бел казва, че три други големи вериги за бързо хранене в САЩ са пуснали в действие Flippy 2, но се колебае дали да го рекламира поради чувствителността към схващанията, че роботите отнемат работата на хората.

"Задачите, които хората с най-голямо удоволствие отхвърлят, са задачи като пърженето. ... Те се радват, че имат помощ, за да могат да правят други неща", казва Бел.

Един от следващите ѝ проекти е Sippy - робот за приготвяне на напитки, който приема поръчка от клиент, налива напитки, слага капачки, поставя сламка и ги групира.

Бел казва, че някой ден хората ще "влязат в ресторант, ще погледнат към робот и ще си кажат: "Ей, помните ли старите времена, когато хората правеха такива неща?

"И тези дни... идват. ... Въпросът е само колко бързо..." /БГНЕС