Разследване разкри, че двама индонезийски пилоти са заспали за почти 30 минути по време на полет.

Пилотът и вторият пилот са заспали едновременно за около 28 минути. Полетът на Batik Air е пътувал от Югоизточно Сулавеси до индонезийската столица Джакарта на 25 януари, се казва в предварителния доклад на Националния комитет за безопасност на транспорта (KNKT).

Инцидентът е довел до поредица от навигационни грешки, но 153-ма пътници и четири стюардеси на Airbus A320 са останали невредими по време на полета, продължил два часа и 35 минути.

Министерството на транспорта "категорично порицава" Batik Air за инцидента, заяви генералният директор на въздушния транспорт Мария Кристи Ендах Мурни, която призова авиокомпаниите да обръщат повече внимание на времето за почивка на екипажите си.

"Ще проведем разследване и преглед на нощните полети в Индонезия, свързани с управлението на риска от умора, за Batik Air и всички оператори на полети", каза Кристи.

В изявлението си от 9 март Batik Air заяви, че "работи с адекватна политика за почивка" и че "се ангажира да изпълни всички препоръки за безопасност".

В изявлението се добавя, че пилотите, участвали в инцидента на 25 януари, са били временно отстранени от работа.

Докладът на KNKT, цитиран от АФП, е бил качен на уебсайта на агенцията в края на февруари.

Около 90 минути след излитането на самолета капитанът е поискал разрешение от своя заместник-командир да си почине за известно време, като молбата е била удовлетворена. След това вторият пилот поел управлението на самолета, но също неволно заспал.

"Вторият помощник командир е имал едномесечни бебета близнаци. Съпругата му се е грижила за бебетата, а той е помагал, докато е бил вкъщи", се казва в доклада.

Няколко минути след последното записано предаване от втория пилот, районният контролен център в Джакарта се опитвал да се свърже със самолета. Той не е получил отговор.

Двадесет и осем минути след последното записано предаване пилотът се събудил и разбрал, че вторият му пилот е заспал и че самолетът не е по правилния маршрут на полета.

Той веднага събудил колегата си, отговорил на обажданията от Джакарта и коригирал траекторията на полета, се казва в доклада.

След инцидента самолетът се е приземил благополучно.

Разследващите не идентифицираха пилотите, но заявиха, че те са индонезийци и са на възраст 32 и 28 години.

KNKT призова Batik Air да извършва редовни проверки на пилотската кабина и да гарантира, че пилотите и кабинният екипаж са отпочинали преди полетите си.

БГНЕС/Днес.бг