Военните от Граф Игнатиево препоръчват да се търси съдействие от производителя на черната кутия, за да се свали информацията от падналия изтребител. Има притеснения, че може да се създадат условия за нарушаване на информацията, тъй като черната кутия е имала деформации, както и вода, и следи от петролни продукти, предаде кореспондентът на БГНЕС.

В модула на паметта няма никакви касети, ленти, които могат да записват глас. Той няма радио маяк, звуков маяк или светлинен маяк.

Това, което получихме вчера от ВМС беше защитеният корпус на регистратора на падналия изтребител. За съжаление имаше нарушаване на херметичността на здравия корпус, той беше пълен с вода, съобщиха военните. Вътре в контейнера се намира информацията, модулът на паметта е защитен с различни материали против висока температура. Имаше деформации и вода и следи от петролни продукти, отсъстваше електрическия съединител, имаше нарушения на целостта на модула на паметта, обявиха още военните. За съжаление трябва да сме реалисти, технологията по която е изпълнен моделът, ние не сме оторизирани да работим до такава дълбочина и нашите притеснения бяха, че можем да създадем условия за нарушаване на информацията, затова препоръчахме да се обърнем към производителя. Той е създал хардуер, процесор, който контролира записа и ние смятаме, че той единствен може да гарантира, че тази информация ще бъде свалена без загуби. Препоръчваме за този модул памет да се търси съдействие от производителя да се свали информацията, заявиха още от авиобаза Граф Игнатиево.

Все още обаче не е установено кой е производителят, тъй като доставените регистратори в авиобазата са произведени в Русия.

Устройството се съхранява в подходящи условия и под юрисдикцията на разследващите. То вече е изпратено за съхранение в София.

Предназначението на регистратора на самолетите МиГ-29 е да съхранява информация от огромен брой датчици на борда на самолета. След всеки полет информацията от регистратора се сваля и се обработва със специален софтуер, за да можем да преценим дали всичко е нормално и дали можем да пуснем самолета за следващ полет, обясниха военните.

Когато регистраторът работи, той не се отваря и експлоатира по никакъв начин в базата. Досега има само един такъв случай - през 2012 г, когато загубихме един самолет. Тогава състоянието на регистратора позволи информацията да бъде извлечена, обясниха военните.

Не се спекулира, не се крие информация. И ние искаме да разберем какво точно се е случило, каза бриг. генерал Николай Русев.

Военните изказаха съболезнования на семейството на майор Терзиев. Държим да не се спекулира, предпочетохме да спрем до момента, в който наистина да не компрометираме информацията, която е записана вътре, добавиха от авиобазата. /БГНЕС