Демократите в Конгреса на САЩ предлагат разширяване на данъчните кредити за електрически превозни средства, което включва значително по-високи субсидии за моделите с нулеви емисии, сглобени в страната, предаде "Ройтерс", цитирана от БТА. Предложението, което е ключова част от целта на президента Джо Байдън да гарантира, че до 2030 година електромобилите ще обхващат най-малко половината от продажбите на коли в САЩ, и да подкрепи профсъюзната заетост, ще даде голямо конкурентно предимство на детройските автомобилостроители и ще си навлече критики от чуждестранни производители на автомобили като "Хонда" и "Тойота".

Предвиденият данъчен кредит за моделите с нулеви емисии, произведени в САЩ, е в размер до 12 500 долара. За повечето други електромобили стимулът от 7500 долара не е променен.

Законопроектът обаче премахва данъчните облекчения за автомобилопроизводителите след достигане на прага от 200 000 продадени електромобила, а това означава че "Дженерал мотърс" и "Тесла" ще продължат да отговарят на условията за получаването им. Планиран е и нов по-малък кредит до 2500 долара за употребявани електрически коли.

Демократите в Камарата на представителите досега не разкриваха доколко могат да увеличат кредитите за електрически превозни средства. Драстичното увеличение и другите промени биха могли да намалят цената на някои електромобили като "Шевролет Болт" на "Дженерал мотърс" с до една трета и да направят колите, задвижвани от батерии, по-конкурентни или в някои случаи по-евтини от подобни бензинови модели, отбелязва "Ройтерс".

Дневник