Пет от шестте електрически автобуса, които община Шумен купи с европейско финансиране, пристигнаха в града.
Днес те бяха представени пред журналисти, а кметът Христо Христов и заместниците му се повозиха за кратко в двора на „Шумен – Пътнически автотранспорт“ АД. Фирмата е партньор на общината по проекта.
На представянето присъстваха също управителят на „Шумен – Пътнически автотранспорт“ Галин Банков и Георги Велчев от фирмата доставчик „Авто Инженеринг Холдинг Груп“, която е представител за България на китайския производител Golden Dragon.
Автобусите не могат да бъдат пуснати веднага в експлоатация, тъй като не са монтирани пристигналите с тях три двойни зарядни станции. Не са определени и линиите, по които ще се движат.
„Първата ни задача е да приключим със зарядните станции, защото без тях няма как да тръгнат. Натам са насочени усилията ни. Поне първите две, които за начало ще са достатъчни да осигурят нощното зареждане. След това с инженер Банков и с комисията ще уточним кои са най-удачните линии да бъдат обезпечени с тези автобуси“, каза кметът Христов. Той обясни, че до 2 - 3 месеца автобусите трябва да бъдат пуснати по улиците на града.
На две от зарядните станции са определени местата за поставяне – на Автогарата и на автобусния обръщач на ул. „Самара“ в кв. „Боян Българанов“. За третата зарядна все още не е решено, но се обмисля да се постави на обръщача на ул. „Георги Сава Раковски“.
Зам.-кметът Даниела Русева изказа задоволство от факта, че фирмата е изпълнила доставката в кратък срок. „Екологичните предимства са огромни – има директива на Европейския съюз, според която целия транспорт на общината трябва да стане електрически, така че ние ще се стремим към това, ще кандидатстваме и по други проекти за електробуси, така че гражданите да се превозват в едни комфортни условия, в екологични превозни средства и да влезем в 21-ви век“, каза Даниела Русева.
Георги Велчев от „Авто Инженеринг Холдинг Груп“ обясни, че автобусите са с капацитет 65 места, от които 25 седящи. Разполагат с всички европейски сертификати, а комфортът е много добър. Гаранционният срок на превозните средства е 24 месеца.
Времето за зареждане на батерията е между 2,5 и 3 часа, като се предвижда това да става през нощта. Те имат заряд за пробег между 250 и 300 километра.
По същия проект по Плана за възстановяване и устойчивост се предвижда изграждане и на велоалеи в Шумен и в град Търговище. Проектът е на обща стойност малко над 10 млн. лв. и трябва да бъде изпълнен до август 2026-а.
ШУМ.БГ
Коментари
Айледин
Дупките в града кога ще се запълнят, навсякъде е леж , по добре лифт да има по централните артерии.
Възмуутен
Шуменската Фон дер Лайен гужа Русева ще получи ли комисион?
Анонимен
Хаха,3 месеца ли. Много малко бе. Да изчакат още ,тамън да ремонтират и пътищата..
интересно
Не разбирам как- 65 места и само 25 седящи? 40 човека прави ли ще се блъскат вътре???
Име
Сега чакаме забрана на движение на автомобили под Евро 4 за бензин, и под Евро 6 за дизел през Руски паметник, Кристал, по бул. С Велики, бул. Славянски, ул.Съединение. Така ще се облекчи движението.
Анонимен
Русева - кмет. Колко много неща направи за кратко време.
Анонимен
След 5 месеца китайските. автобуси ще са тотал щета))
Сандокан
До интересно:Ти май не си се качвал на автобус особено през соца, Ако не ме лъже паметта икарусите се водеха 104 места около 40 седящи и другите правостоящи,но събираха много повече.Особенно сутрин за редовна смяна при положение,че тогава имаше 17 линии и вървяха на 10 15 минути.Тогава градът беше 100 Хил.Сега проблемът е как ще върнат пътниците като всички свикнаха да ходят на работа с колите си.
Анонимен
И каква стана тя ? Наградихме Банков за това,че автотранспорта му е безобразен.Не Банков общината трябва да си вземе автотранспорта и общинските съветници да се вземат в ръце.