Пет от шестте електрически автобуса, които община Шумен купи с европейско финансиране, пристигнаха в града.
Днес те бяха представени пред журналисти, а кметът Христо Христов и заместниците му се повозиха за кратко в двора на „Шумен – Пътнически автотранспорт“ АД. Фирмата е партньор на общината по проекта.
На представянето присъстваха също управителят на „Шумен – Пътнически автотранспорт“ Галин Банков и Георги Велчев от фирмата доставчик „Авто Инженеринг Холдинг Груп“, която е представител за България на китайския производител Golden Dragon.
Автобусите не могат да бъдат пуснати веднага в експлоатация, тъй като не са монтирани пристигналите с тях три двойни зарядни станции. Не са определени и линиите, по които ще се движат.
„Първата ни задача е да приключим със зарядните станции, защото без тях няма как да тръгнат. Натам са насочени усилията ни. Поне първите две, които за начало ще са достатъчни да осигурят нощното зареждане. След това с инженер Банков и с комисията ще уточним кои са най-удачните линии да бъдат обезпечени с тези автобуси“, каза кметът Христов. Той обясни, че до 2 - 3 месеца автобусите трябва да бъдат пуснати по улиците на града.
На две от зарядните станции са определени местата за поставяне – на Автогарата и на автобусния обръщач на ул. „Самара“ в кв. „Боян Българанов“. За третата зарядна все още не е решено, но се обмисля да се постави на обръщача на ул. „Георги Сава Раковски“.
Зам.-кметът Даниела Русева изказа задоволство от факта, че фирмата е изпълнила доставката в кратък срок. „Екологичните предимства са огромни – има директива на Европейския съюз, според която целия транспорт на общината трябва да стане електрически, така че ние ще се стремим към това, ще кандидатстваме и по други проекти за електробуси, така че гражданите да се превозват в едни комфортни условия, в екологични превозни средства и да влезем в 21-ви век“, каза Даниела Русева.
Георги Велчев от „Авто Инженеринг Холдинг Груп“ обясни, че автобусите са с капацитет 65 места, от които 25 седящи. Разполагат с всички европейски сертификати, а комфортът е много добър. Гаранционният срок на превозните средства е 24 месеца.
Времето за зареждане на батерията е между 2,5 и 3 часа, като се предвижда това да става през нощта. Те имат заряд за пробег между 250 и 300 километра.
По същия проект по Плана за възстановяване и устойчивост се предвижда изграждане и на велоалеи в Шумен и в град Търговище. Проектът е на обща стойност малко над 10 млн. лв. и трябва да бъде изпълнен до август 2026-а.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
Да. Който му се обади от тесният му приятелски кръг, веднага променя решението си. Кмета е независим от себе си.
Анонимен
Има ли прокуратура в Шумен да разследва,защо събориха масивната 3 етажна тухлена сграда на Топлофикация и сега строят там втора резиденция Hayat ?
Анонимен
Г-н Кмете в общината ти цари пълен хаос. Болни служители, изтекли договори. Много баби хилаво дете. Хайде стига сте се излагали. Малките общини работят 100 пъти по-бързо и добре.
Петко Мирчев
Интересно как така на снимката го няма начачника Митко "Дамаджаната" ?
Р.М.
И както шофьорите тръгват преди да слязат пътниците,сега как ще се случват нещата .То докато се предвижат напред и хоп автобуса тръгнал!Става дума ,че втората врата е в средата!!!
бесен гражданин
Бравос! Барем за три месеца, докато пуснат електричките, да разлепят и разписания по спирките.
А оня, дето се възмущава от такститата, да се запита защо таксиджиите предлагат услугата. Ако имаше по-редовни рейсове, едва ли хората щяха да се възползват, а когато никой не се качва в такситата, и те ще спрат да предлагат да возят срещу по-малко пари. Всеки гледа да изкара някой лев.
Анонимен
Главният архитект напуснал ли е?
Анонимен
Кмете твоят екип 3 месеца не могат да издадат една търпимост. нещо което се прави за 5 минути!!!!!!!!!!!!!!
Какво правят 100 човека екип?????????????
За какво вземат заплати?????????????
Безобразие.
Анонимен
Май не се добавил необходимите атрибути към заявлението за търпимост, което си подал. Затова и чакаш. Чакат и те. За атрибутите.