Пет от шестте електрически автобуса, които община Шумен купи с европейско финансиране, пристигнаха в града.
Днес те бяха представени пред журналисти, а кметът Христо Христов и заместниците му се повозиха за кратко в двора на „Шумен – Пътнически автотранспорт“ АД. Фирмата е партньор на общината по проекта.
На представянето присъстваха също управителят на „Шумен – Пътнически автотранспорт“ Галин Банков и Георги Велчев от фирмата доставчик „Авто Инженеринг Холдинг Груп“, която е представител за България на китайския производител Golden Dragon.
Автобусите не могат да бъдат пуснати веднага в експлоатация, тъй като не са монтирани пристигналите с тях три двойни зарядни станции. Не са определени и линиите, по които ще се движат.
„Първата ни задача е да приключим със зарядните станции, защото без тях няма как да тръгнат. Натам са насочени усилията ни. Поне първите две, които за начало ще са достатъчни да осигурят нощното зареждане. След това с инженер Банков и с комисията ще уточним кои са най-удачните линии да бъдат обезпечени с тези автобуси“, каза кметът Христов. Той обясни, че до 2 - 3 месеца автобусите трябва да бъдат пуснати по улиците на града.
На две от зарядните станции са определени местата за поставяне – на Автогарата и на автобусния обръщач на ул. „Самара“ в кв. „Боян Българанов“. За третата зарядна все още не е решено, но се обмисля да се постави на обръщача на ул. „Георги Сава Раковски“.
Зам.-кметът Даниела Русева изказа задоволство от факта, че фирмата е изпълнила доставката в кратък срок. „Екологичните предимства са огромни – има директива на Европейския съюз, според която целия транспорт на общината трябва да стане електрически, така че ние ще се стремим към това, ще кандидатстваме и по други проекти за електробуси, така че гражданите да се превозват в едни комфортни условия, в екологични превозни средства и да влезем в 21-ви век“, каза Даниела Русева.
Георги Велчев от „Авто Инженеринг Холдинг Груп“ обясни, че автобусите са с капацитет 65 места, от които 25 седящи. Разполагат с всички европейски сертификати, а комфортът е много добър. Гаранционният срок на превозните средства е 24 месеца.
Времето за зареждане на батерията е между 2,5 и 3 часа, като се предвижда това да става през нощта. Те имат заряд за пробег между 250 и 300 километра.
По същия проект по Плана за възстановяване и устойчивост се предвижда изграждане и на велоалеи в Шумен и в град Търговище. Проектът е на обща стойност малко над 10 млн. лв. и трябва да бъде изпълнен до август 2026-а.
ШУМ.БГ
Коментари
Анонимен
браво, Шумен напред и нагоре !
Анонимен
С тоя кмет пътуваме надолу.
Анонимен
Чакаме и СПА хотела в Мараж и милионите гости на града ни
Анонимен
Гаранцията им е като на микровълнова ... След две години няма да се движи нито единия .
Анонимен
Те сега щели да умуват по кои линии да ги пуснат. Не ми се рови назад ама бяха обещали да възстановят линия 62 (до паметника) и линия 27 (Дивдядово - автогарата - индустриалната зона). И още някакви други линии...
Ама като ги гледам най-много да ги пуснат по по-вървежните линии като 4 и 9А и те ще почнат да минават вместо на 30 на всеки 28 минути 😀
Анонимен
Оня с Косата04.02.2025 12:49
Комисионтата за Шуменските братя Галеви/Ейвън Йонкис и Златис Гробарис/, колко ще бъде????
ШУМ.БГ
Този коментар бе изтрит заради неспазване на Правилата
Анонимен
охааа голямо крадене ще бъде
Анонимен
от последните схеми на лх, вижда се, че са мноого евтини тези автобуси, но пък са скъпи